02 octombrie, 2009

PRIVET! ....CHISINAU


Sfarsitul de septembrie ma gaseste pe drum spre alte meleaguri. Am avut ocazia sa ajung la Chisinau, in Moldova - in vizita, la o buna prietena.
Nu stiam la ce sa ma astept, pur si simplu stiam ca imi doresc sa ajung acolo si sa-mi fac eu o parere. 
Am parasit Bucurestiul in dimineata zilei de 26 Septembrie (si cand zic dimineata ar fi bine sa precizez ca era ora 4). Drumul spre Albita - excelent. N-am mai mers de ceva timp inspre Moldova noastra si ramasesem cu gandul la drumurile infecte care erau odata. Am ramas placut surprinsa de drumuri.
Am intrat in Moldova (Basarabia) odata cu primele raze puternice de soare. Am trecut prin vama cu voie buna si am intalnit numai oameni de bine. E o tara blanda, cu dealuri placute si drumul serpuind domol printre ele.

Chisinaul... mi-a lasat o urma pe suflet. M-am indragostit de oras si de oameni. 
Ca sa-l descriu asa cum l-am simtit pot sa spun ca este un oras al iubirii, al poeziei si cantecului, al florilor si al mireselor. Este un oras al libertatii unde oamenii nu au uitat ce vor si nu au uitat sa apere ce vor. Este un oras al tinerilor nascuti liberi pentru a putea crea. Frumusetea se dezvolta cel mai bine in libertate si asta se vede cel mai bine atunci cand faci o plimbare pe Bulevardul Stefan cel Mare si Sfant si vezi fetele mandre si frumoase, gatite ca niste flori primavara. Se spune ca Romania are cele mai frumoase femei din Europa. Cine a facut afirmatia asta nu le-a vazut pe fetele din Chisinau. Noi romancele, parca am uitat de noi, in goana dupa cariere sau cine mai stie ce. Mi se pare mie ca romanii au uitat sa se respecte si cred ca am avea foarte multe de invatat de la fratii nostrii de peste Prut despre respectul de sine, de la oamenii pe care ii accepta ca lideri pana la hainele cu care se gatesc fetele si produsele pe care le consuma, la nuntile lor si mesele cu care le imbogatesc. 
Chisinau, Ia liubliu tebia!


Niciun comentariu: