10 aprilie, 2009

JUMATATE EU, JUMATATE TU....

Am scapat recent de un mare bolovan. Am analizat componenta bolovanului si am realizat ca s-a format din frustrare si din frica. Inca de mica am auzit si am citit povesti in care printesa intalnea un print care venea la ea, se casatorea cu ea si traiau fericiti pana la adanci batraneti. Am auzit lumea din jurul meu spunand "iti vei gasi si tu peticul care ti se va potrivi", "iti vei gasi si tu jumatatea". Cu o asemenea baza am trait mereu cu sentimentul ca eu sunt doar o jumatate dintr-un intreg si sufeream enorm. Sufeream pentru ca nu gaseam bucatica de puzle care sa ma competeze perfect. Asta mi-a generat frustrare, revolta. Am fost suparata pe Dumnezeu, pentru ca stiam de mica ca El este raspunzator, el a creat oamenii. Ma certam ades cu El si ii spuneam "de ce m-ai facut? de ce m-ai aruncat pe lumea asta? ca sa privesti cu sadism cum mi se naruie toate sperantele si cum mor incet-incet descoperind ca nu exista dragoste adevarata decat in filme sau in romane? ce fel de creator esti? cum se poate spune ca iubesti oamenii cand lor li se intampla ce li se intampla?". Abia acum inteleg. Sunt fericita ca am gasit raspunsul. Acesta este liberul arbitru. Acesta este rezultatul alegerii noastre ca rasa umana. Dumnezeu ne-a iubit si ne iubeste, si , ca orice parinte iubitor, vroia sa ne fereasca de rau, raul pe care noi acum ni-l facem singuri, culpabilizandu-ne, judecandu-ne si hotarandu-ne sentinte mai crude decat orice tribunal existent. Singura sansa de evadare din puscaria pe care singuri ne-am construit-o imprejurul nostru este iertarea. Atunci cand ne-am iertat, abia atunci vom putea vedea altfel lumea, atunci ne vom naste din nou. Avem puterea de a alege, noi ne-am asumat-o, insa de multe ori preferam sa alegem in defavoarea noastra. Noi alegem daca suntem fericiti sau nu, noi alegem daca ne oprim si ne plangem de mila. Am descoperit ca intregul nu il reprezinta un cuplu, intreg este fiecare. Trebuie doar sa descoperi asta. Ce nevoie am eu de o jumatate daca eu sunt intreaga? Si asta, zau, ca e cel mai bun lucru la care ma gandesc acum. Daca te consideri intreg atunci indiferent cine ar fi perechea ta nu mai ai nevoie de completare epuizand toata energia partenerului. Il vei putea iubi ma usor pentru ca din dragoste ii vei respecta libertatea, liberatea de a fi cine este, libertatea de a alege cine este. stiind ca esti intreg vorbele grele se vor izbi ca de un zid. Am libertatea de a-mi recunoaste greselile si de a invata din ele. De azi las sufletul sa preia controlul, pentru ca stiu ca va face cele mai bune alegeri.

Niciun comentariu: