03 aprilie, 2009

O DESCOPERIRE EXTRAORDINARA



Dupa ce am vizualizat acest clip am ramas uimita. Am ramas uimita de puterea pe care o avem si de care nu suntem constienti, am ramas uimita cum, fiind cea mai evoluata specie de pe Terra, alegem sa ne autodistrugem optand de cele mai multe ori pentru lucrurile nocive, lucruri care credem ca ne aduc fericirea. Alegem sa fim deprimati, alegem sa fim nefericiti pana in stadiul in care tristetea ajunge starea noastra obisnuita, pana ne obisnuim cu "boala". Devenim atat de obisnuiti cu raul incat nu lasam pe nimeni sa ne intinda o mana de ajutor, refuzam sa credem.Respingem binele.
Imi aduce aminte de Biblie si imi confirma credinta ca este scrisa codificat, fiecare pasaj scris comunicand alt mesaj decat il transmit literele imprimate pe hartie.
Vechiul Testament - Geneza - Cap. 2.16-17 "Dumnezeu a dat omului porunca aceasta: poti sa mananci dupa placere din orice pom din gradina, dar din pomul cunostintei binelui si raului sa nu mananci, caci in ziua in care vei manca din el, vei muri negresit."
Vechiul Testament - Geneza - Cap. 3.2-7 "Femeia a raspuns sarpelui: putem sa mancam din rodul tuturor pomilor din gradina, dar despre rodul pomului din mijlocul gradinii, Dumnezeu a zis "Sa nu mancati din el, si nici sa nu va atingeti de el, ca sa nu muriti". Atunci sarpele a zis femeii: "hotarat lucru ca nu veti muri, dar Dumnezeu stie ca in ziua in care veti manca din el vi se vor deschide ochii, si veti fi ca Dumnezeu, cunoscand binele si raul.". Femeia a vazut ca pomul era bun de mancat si placut de privit, si ca pomul era de dorit ca sa deschida cuiva mintea. A luat deci din rodul lui si a mancat, a dat si barbatului ei, care era langa ea si barbatul a mancat si el. Atunci li s-au deschis ochii la amandoi; au cunoscut ca erau goi, au cusut laolalta frunze de smochin si si-au facut sorturi din ele."
Interpretarea data de mine acestei povesti este urmatoarea: Creatorul nostru a interzis omului sa manance din pomul cunoasterii pentru ca din momentul acela devenea constient. In acel moment s-a activat emisfera cerebrala stanga care a perceput ca omul este intr-un corp si este dezbracat. Dumnezeu s-a suparat pentru ca sfatul lui era un bine pentru om. Omul a fost trimis apoi pe pamant si "condamnat" sa invete sa se iubeasca si sa iubeasca, sa evolueze prin cautare si prin munca, prin sacrificiu. Daca ne uitam in trecut asta am si facut. Omenirea a avansat in tehnologie, stiinta ... insa le-am scapat de sub control. Cunostinta creeaza lucruri bune dar le poate folosi in scopuri bune sau in a face rau. Inca nu am creat un echilibru, inca nu am invatat cumpatarea si autocontrolul. Putini sunt oamenii care vor sa descopere adevarul, mai putini sunt aceia care ajung la sfarsit de drum. La asta se referea Biblia ca "vom muri". Mancand din pomul cunoasterii am capatat un dar de care nu eram pregatiti, un dar pe care n-am stiut sa-l folosim. Este o putere prea mare. Puterea gandului, a mintii noastre. Acum gandul ne-a scapat de sub control. Omul face mult rau in jurul lui facandu-si rau mai mult lui. Calatoria noastra pe pamant este menita tocmai in scopul de a ne cizela, de a ne intari spiritual, de a ne desavarsi. Numai daca am ales acest drum avem sansa de a descoperi darul la care am tanjit in Gradina Edenului.
Solutia: controlul gandului (emisfera stanga) si deschiderea sufletului (emisfera dreapta). Important e sa vrei!

Un comentariu:

Viorel Trandafir spunea...

Buna... citesc articolul tau dupa o lunga discutie cu cineva cu care ajungem la niste contradictii legate de biblie .. Trebuie sa iti spun ca si tu ai o interpretare eronata asupra Facerii, insa este o interpretare cinstita si placuta, care m-a incantat oarecum.Mi-ar paxcea sa discutam mai multe ..nu neaparat pe seama asta ci in general .. asa ca am sa iti ofer id meu de messenger (gandartdesign), si te astept curand la o discutie filozofica.. cat se poate de autentica:).Toate cele bune iti doresc.